Rozpoczęcie roku szkolnego w Gimnazjum

Wrzesień to oczywiście koniec wakacji i rozpoczęcie roku szkolnego. Dlatego redakcja Serwisu Internetowego maslice.org , życzy wszystkim uczniom i nauczycielom ze Szkoły Podstawowej nr 26 i Gimnazjum nr 22  – pomyślnego roku szkolnego 2007/08. Zapraszamy do lektury krótkiej relacji, rozpoczęcia roku szkolnego, w Gimnazjum nr 22, znajdującego się na naszym osiedlu Maślice Wielkie przy ul. Lubelskiej.

Dnia 03. 09. br. o godz. 9:30 spotkaliśmy się znów wszyscy w szkole po dwumiesięcznej przerwie. Prawie wszyscy, bo przecież nie było z nami już zeszłorocznych trzecioklasistów. Doszli za to do nas nowi uczniowie. Pierwszego dnia szkoły mieliśmy zatem przyjemność przywitać naszych pierwszaków i nie tylko. Kolejny rok nauki zaczęliśmy bowiem wraz z kilkoma nowymi nauczycielami.

Rok szkolny oficjalnie rozpoczęliśmy wspólnie z uczniami i gronem pedagogicznym na naszej sali gimnastycznej – zresztą jak co roku. Po przywitaniu nas przez p. Dyrektor i krótkim przedstawieniu dziewcząt z kółka teatralnego wszyscy rozeszliśmy się do klas, by chwilę porozmawiać z naszymi wychowawcami i spisać plan lekcji na nowy rok szkolny 2007/2008.

Kiedy już wszyscy nacieszyliśmy się sobą nawzajem, wróciliśmy do domów, by następnego dnia spotkać się znów w szkolnej, niepowtarzalnej atmosferze.

W tym roku w naszej szkole realizowane będą następujące projekty:

• Socrates Comeniusw ramach którego odbędzie się wyjazd do Szwecji. Do nas natomiast przyjadą goście z Austrii, Litwy, Hiszpanii i Szwecji. Planowana jest również współpraca z Węgrami.
  • Wrocław – przewodnik dwujęzyczny: zwiedzanie miasta z uczniami i przewodnikami, wyjście do biblioteki miejskiej, wyjścia do muzeów, wydanie i prezentacja przewodnika Mój Wrocław, Mein Breslau.

• Matematyka w życiu codziennym: wycieczka do Państwowej Oczyszczalni Ścieków w Janówku, wyjścia do Panoramy Racławickiej i Muzeum Architektury, wyjazd na lotnisko Strachocice, wyjścia do biur turystycznych, banków, Urzędu Skarbowego, wycieczka do Karpacza.

Ponadto uczniowie szkoły będa brali udział w X Dolnośląskim Festiwalu Nauki, projektach związanych z promocją szkoły oraz promocją zdrowia.

Przewidziana jest również współpraca z różnymi instytucjami, m.in. udział klas w spektaklach Teatru Profilaktyki, lekcje w Filharmonii Wrocławskiej i na Uniwersytecie Wrocławskim.

o czym poinformowała Państwa krótkiej notce, Pani Magda – nauczyciel G22.